Batman and heavy metal - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Savannah Horst - WaarBenJij.nu Batman and heavy metal - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Savannah Horst - WaarBenJij.nu

Batman and heavy metal

Door: Savannah

Blijf op de hoogte en volg Savannah

09 September 2013 | Thailand, Ayutthaya

Zoals we als zeiden zouden we naar een begrafenis toe gaan, nou dat hebben we gedaan en het was best wel anders dan bij ons. Bij binnenkomst wordt je volgepropt met eten en je betaalt de familie geld , ook laat elke familie een bloemenkrans bestellen voor de familie. De begrafenis vindt meestal dezelfde dag plaats als de sterfdag en de kist wordt verlicht met kerstverichting. Er moeten bij de begravenis 4 monniken aanwezignzijn. Door de zieke regenbui waren er 2 telaat en ook konden wij niet naar huis. Toen de monniken er dan eindelijk waren begon de ceremonie met een soor van gebedszang. Klonk een beetje als meditate trans muziek.
Helaas moesten wij toen naar huis dus gingen geluidloos weg van de ceremonie.toen stond de zoon van de man die was overledenmidden in de ceremonie op om ons gedag te zeggen. Waar niemand van op of om keek behalve natuurlijk de twee westerse dwarrels ROSALIE EN SAVANNAH.

Zaterdagavond gingen we met pipet (iemand van het kantoor) en haar vriend uit. We kwamen aan in een enorme tent met stoeltjes en tafeltjes en een enorm podium. We werden naar onze tafel begeleid waar je alleen maar kon kiezen waar je alleen maar lon kiezen uit flessen wiskey of liters bier.
Red label it is! Toen begon de band te spelen en jawel wie staat daar thaise bad man.. Die nog een aardie stem had ook. Sav en ik lekker springen en soen en dat konden ze hier wel waarderen. Nadat de band klaar was kwam de chillste hoise muziek en gingen de thaise chimaids helemaal loesoeee.
Je glas staat hier nooit leeg. 6 man personeel om je heen om je glas contant vol te schenken. Haha leuke ervaring.

Zondag moesten we vroeg opstaan want we gingen mee met pipet en indy naar het strand (in pataya) wat rustig 2 uur rijden is. Heeeel mooi strand lekker in de zon gelegen en gezwommen in de onwijs piswarme maar heldere zee.
Pipet en indy bleven natuurlijk onder de parasol want bruin worden is natuurlijk lelijk. En dat wij in de zon wilde liggen vonden ze maar vreemd. De terug weg werden we getracteert op jawel 4 uur lang heavy metal... Wat een pret.

Vandaag ( maandag) de school was ons een beetje vergeten dus zij we voor niks 7 uur ons bed uitgekomen. Snel naar huis gegaan waar roos fftjes heeft liggen snurken en sav een beetje heeft gechillt. Daarna zijn we naar de floating market gegaan met onze matties( onze mountain bikes). We hebben onze voeten lekker laten oppeuzelen door de vissjes in zon bakkie. Voor 2,50 per persoon he wat een zwaar leven. Daarna weer terug gefiets en fftjes boodschapjes gedaan.

Als we op straat fietsen trekken we wel de aandacht twee van die bleekschete. Op de fiets maar tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad over dat we fietsen dus dat is leuk!

Loves and kisses,

Sav en roos

• 09 September 2013 - 13:00

Carla Kalis:

He meiden wat hebben jullie het leuk en wat is het rustig hier zeg. Ik doel met name op dwarrel Roos. Haha. HIer gaat alles helaas zn gangetje.
    IEdereen weer naar school (wat zullen jullie dat missen zeg!) en helaas ook aan het werk.
    Annabel heeft haar P, wat zijn we trots.
    Zeg Roos je was nog niet weg of ze had een date, hahaha en jij je maar druk maken.
    HEt is niks geworden maar toch. Verder zit ze iedere dag op de hockey dus die amuseert zich ook prima.
    Leuk deze blog, ik blijf jullie volgen xxxx

• 11 September 2013 - 14:59

Corrie Wouda:

Ha Roos en Savannah, zo te lezen hebben jullie het behalve erg warm erg naar jullie zin.
    Is het eten ook te doen?
    Bambi probeert steeds in je kamer te glippen als ik er iets wil pakken.
    Ik heb vandaag in de Watertuin in Naaldwijk gelunchd, was lekker garnalen wokken en brownies toe.
    Heb nog anderhalve week vrij, ga proberen vanavond met de te skypen.
    Liefs mama

• 11 September 2013 - 19:06

Siwi Moresche:

Wat schrijf je het toch allemaal leuk op, en Roosje, ik hoor jouw erwel heerlijk tussendoorkletsen .
    Zalig ! :-)
    Nooit stoppen hiermee, dit is soooo gaaaafffff !!!!!
    Love you both and look forward to the next epistle.
    Love mama Siwi