Bye bye Ayutthaya, hellooooo Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Savannah Horst - WaarBenJij.nu Bye bye Ayutthaya, hellooooo Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Savannah Horst - WaarBenJij.nu

Bye bye Ayutthaya, hellooooo Chiang Mai

Door: Sav en roos

Blijf op de hoogte en volg Savannah

17 September 2013 | Thailand, Chiang Mai

Onze week ging verder met veel lesgeven, ze hanteren hier toch wel wat andere regels dan in Nederland kwa straffen geven, al een kind hier niet goed luistert of iets verkeerd uitspreekt, kijkt niemn ervan op als de leraar zijn ijzeren liniaal uit zijn broekzak pakt om hem een goeie klap te verkopen. Meestal zijn het de wat zwakbegaafdere leerlingen die het slachtoffer zijn. Roos en ik keken de leraar met open mond aan en waren er best even van slag van! Maar zijn klasgenootjes schenen eraan gewend te zijn!

Savonds zijn we uiteten gegaan met onze diehards thai friends! Ze hadden 2 flessen wijn meegenomen en die mag je dan ook gewoon rustig mee naar het restaurant nemen waar het heel chill je glas in word geschronken zonder dat je er ook maar iets voor betaald. Het restaurantje was aan de rivier met heerlijke thaise live muziek op de achtergrond, dit keer helaas geen batman, he balen. We werden geserveerd door een ladyboy, die hier blijkbaar hel erg mooi gevonden werd, hoewel wij niet veel meer zagen dan een man met een bh aan en lang haar. Er zijn hier trouwens wel ladyboys die er echt belachelijk goed uitzien , maar wij hebben ze helaas nog niet gespot.

Laatste dagje lesgeven was best eventjes slikken, hoewel we de kinderen niet veel meer hebben kunnen lerendan het correct uitspreken van het woord ' years old' hebben ze wel echt lol gehad tijes de les en dat is hier vrij bijzonder. Na afloop begonnen ze ons hevig te knuffelen en uit te zwaaien, terwijl knuffelen hier eigenlijk niet hoort!

We zouden die dag naar Rayong gaan voor een activiteit op het stand maar dit ging helaas niet door, wat uiteindelijk goed uitkwam want toen we naar het teeinstation gigwn om een kaartje naar chiang mai te kopen, vertelden ze ons dat de dag erna de laatste dag zou zijn om naar chian mai te reizen en dat daarna de rails voor een maand onderhouden zou worden. Dus kochten we meteen voor 12,50 euro ons trein kaartje voor de 10 uur durende rit naar Chiang Mai. Je mag hier trouwens dwars voor andere autos parkeren, als de parkeer plaats vol is, als je maar je handrem niet opzet zodat ze hem kunnen weg duwen als er ieman uit wil!

De rit naar Chiang Mai in de trein duurde extreem lang, uiteidelijk namelijk 13 uur, maar was wel intensss mooi! Je gaat met de trein namelijk dwars door dr jungle een en komt langs allemaal gebouwhoge buddhas en heeeeel veeeel rijstvelden!

De dag nadat we zijn aangekomen in chiang mai heben we een tempeltour gedaan met behulp van alleen onze bijbel ( lonely planet), en hebben we met een tuktuk de wegen onveilig gemaakt!

Vandaag hebben we weer wat fietsen gehosseld en zijn we een beetje met de fiets door de stad gegaan. We hebben een driedaagse jungle tour met olifanten rijden, white water rafting, bamboe floating, hiken, olifanten wassen, long nek tribes bezoeken, en in enge hutjes slapen voor jawel, 40 eur !!!!!, geboet dus dat gaan we volgende weekaar eens uitproberen! Hoop dat wij als opperchappies zonder conditie, en roos haar angst voor alle beestjes die hier rond kruipen, deze wilde jungle tocht gaan overleven!

Hoppelijk tot snel, en anders; we houden van jullie!

Kusjes Sav en Roos

• 17 September 2013 - 22:43

Corrie:

Ha Roos & Savannah,

Klinkt allemaal heel spannend, hoop dat jullie een beetje hebben kunnen uitrusten na die megatreinreis.
    Hoor graag hoe de olifanten waren.

Liefs mama

• 18 September 2013 - 10:48

Kees:

Leuk voor op je cv "olifanten wassen". Ik zie dat het goed gaat met jullie. Houden zo. Groet. Kees