Jungelen en dubbel afscheid - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Savannah Horst - WaarBenJij.nu Jungelen en dubbel afscheid - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Savannah Horst - WaarBenJij.nu

Jungelen en dubbel afscheid

Door: Sav en roos

Blijf op de hoogte en volg Savannah

27 September 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo daar zijn we weer. Helemaal zen met de jungle maar dat gaan we nu uitleggen.

We vertrokken dinsdag op onze mega spannende jungle tour. We waren nog geen uur aan het hiken of een moessonstorm vond het leuk om midde in de jungle boven ons lekker te komen met zijn natte en harde winden. We waren met 6 mensen een italiaan(Andrrrrrreeeeea) een fransman/jongen (steeeeefannn) en een pools lovebird stel. Het poolse stel met hun supersonische bergschoenen en inspector gadget rugzakken hadden helemaal geen last van de gladde bergzooi. Helaas hadden wij hier iets meer lat van. Savannah ging namelijk na een half uur al rustig op de plaat. En roos volgde daarna. We kwamen aan in het elephant camp omringd door rijst velden. We begonnen meteen met een uurtje olifant rijden. Om vervolgen in het 'zwambad' te springen. Waar roos bij de eerste stap al uitgleed en dus weer vol op de gezicht ging.... Gelukkig kon ze er zelf het hardste om lachen. Daara gedoucht, met zijn alle gekookt en zijn we naar boven gegaan. Waar we nog lang met onze jungle. Matties hebben zitten klesse besse. We sliepen in een open hut op een matras onder een klambootje en hebben daar heerlijk geslapen.

De volgende dag begon onze dat met ...... OLIFANTEN WASSEN. Sav en de polen vermaakte zich prima in het strond water van de olifanten wat af en toe een beetje werd bijgevult met een gele douche....
Na het was avontuur gingen we met de auto naar een waterval. Hier hebben we heeerlijk gezwommen en onze lumch lekker opgepeuzelt.
Hierna begon onze 3 uur durende hike naar boven... Dat was voor ons luie hollandse kaasjes wel ff afzien... Fysiek en emotioneel. Eenmaal aangekomen bij de hill stribe village merkten we dat het echt mega primitief was. Geen electriciteit, wat dus betekent dt je na half 7 niet verder dan 10 cm kan kijken. Volgende ochtend werden we wakker en merkten de fransmanen de italiaan dat hun tas overhoop was gehaald, dus dachten we zelf we nemen ook maar ff een kijkje. Onze tas en portomonnee lagen dichtbijons hoof , in ons bed in onze klamboo. Later bleek geld gestolen te zijn van ons. Onze dag was verpest en de rest van de dag hebben we doorgebracht op het politie bureau en in de agency.

Onze laatste avond in chiang mai hebben we doorgebracht bij een onwijs leuk restaurantje met onze thaise bestie en onze nieuwe jungle vrienden steeefannn en andrea. Zeer geslaagde laatste avond.

Helaas nemen we niet alleen afscheid van chiang mai maar ook van elkaar. Roos heeft besloten naar huis te gaan omdat het reizen helaas niet haar ding is. En ze zich daarom niet op haat gemak voelt slecht slaap enz...

Dat word wel ff slikken allebei alleen verder reizen savannah voor haar volgende stop Jakarta ... En Roos via istanbul naar amsterdam.

Voor zolang we samen hebben gereisd was het een onwijs leuke ervaring maar alleen ookal reis ik alleen het avontuur zal er niet inder op worden